Google Ads

Side 1 placering på relevante søgeord på verdens største søgemaskine

Hvad er Google Ads?

Google Ads er tekstannoncer, som vises på første side, når man søger på Google. Ved hjælp af en søgeordsanalyse er det muligt, at få indblik i antallet af søgninger pr. måned, samt konkurrencen på søgeordet og selvfølgelig hvilken pris de kan erhverves for, set på et gennemsnit over 12 måneder.

Det er vigtigt, at man indhenter data omkring søgeordene inden, at der startes på budgivning og oprettelse af annoncering.

Betal kun for kunder der besøger dig

Google Ads er en fantastisk annonceringsmulighed, da det giver dig mulighed for, at få kunder, når de selv aktivt leder efter din service eller produkt. I stedet for annonce bredt og skyde med spredhagl, så er det en fantastisk mulighed for, at ramme plet med annoncering. 

Trafikken er segmenteret og der behøves ikke meget trafik for, at få henvendelser eller generer salg på en webshop. Det handler udelukkende om, at få det rigtige segment ind på sit website. Ved hjælp af konverteringstracking er det muligt, at se hvor meget der betales pr. henvendelse eller salg og hvilket søgeord eller annoncer der har genereret kunden. Herefter kan Return of Investment (ROI) måles ud fra en indkøbskurv eller en lukkeprocent ved fysisk salg.

Du betaler kun pr. klik på din annoncer, der foretages af den søgende bruger. Ved hjælp af konverteringstracking måler vi hurtigt hvor de bedste kunder er, at finde på Google.

Segmenteret trafik frem for volume

Store mængder trafik er ikke værdiskabende for din virksomhed. Hvis segmentet der annonceres til ikke er analyseret og nøje udvalgt, så bruger du dine værdifulde kroner og øre forkert. Google skal kun have betaling, når en potentiel kunde klikker ind på din hjemmeside og derfor er det rigtig god forretning for dig, hvis du får det lavet hos os og målrettet til de helt rigtige kunder. 

Som kunde får du tilknyttet din helt egen Google Ads ekspert, som vil holde dig opdateret med alt relevant information og resultater fra annonceringen. Denne ekspert vil altid sætte sig ind i jeres forretning og skabe en forståelse for hvilke kunder, som I skal annoncere til.

Eksempel på Google Ads annoncer:

8 ud af 10 virksomheder har intet indblik i Google Ads

Det absolut vigtigste er, at man selvfølgelig tjener penge, når man bruger penge på Google Ads. 8 ud af 10 af de virksomheder vi besøger ved ikke meget om deres resultater på Google Ads. Hvilke søgeord og kampagner er god forretning og hvilke søgeord skal fjernes fra kampagnen.

Hos Elite Group opsætter vi konverteringstracking, som giver indblik i de søgeord og kampagner, som giver dig den billigste konverteringspris pr. opkald, kontaktformularhenvendelse eller ordre. Se anmeldelser på Trustpilot fra kunder der har fået vores hjælp, eller læs mere under referencer.

Tracking gør det muligt for os, at koble annoncer sammen med kontaktformularer, indkøbskurve, nyhedsbreve og meget mere. Når vi har et endemål, så er det også muligt at måle den samlede udgift pr. aktivitet, som bliver udført. 

Vi kan eksempelvis måle afkastet pr. krone ved brug af Google Ads eller finde ud af hvilken by eller søgning der skaber den billigste henvendelse for din virksomhed. 

Google Ads kvalitetsresultat og performance

Opsættes Google Ads korrekt får du en lavere klikpris og højere placering, samt en større annonce. Alle annoncer og får en kvalitetsscore fra 1-10, som er Googles bedømmelse af din annonces relevans ud fra den landingsside, som du sender den besøgende til.  Hvis du laver en annonce, som ikke afspejler det indhold der findes på landingssiden, så vil du opleve dårligere resultater. Så jo mere relevant din landingsside er for annoncen, jo bedre for din pengepung og performance.

Når vi opsætter tracking via Google Tag Manager og Google Analytics, så får vi hurtigt data der viser hvilke søgeord og kampagner der er bedst forretning for din virksomhed og så kan vi fokusere på, at lægge budget på disse kampagner og søgeord. På denne måde optimerer vi dit resultat og fjerner dårligt performende annoncer og sparer din virksomhed for klikbudget. 

Skal vi hjælpe med den rigtige løsning?

Det kan være svært, at overskue de mange valgmuligheder og derfor er vi selvfølgelig klar til, at sammensætte den helt rigtige løsning til din virksomhed.

Hvad betaler du for en henvendelse på Google Ads?

Ved hjælp af konverteringstracking kan vi bevise vores værd i et samarbejde. Vi trackier fra der klikkes på annoncen, indtil der foretages et opkald, sendes kontaktformular eller der foretages en ordre. Konverteringsmålet er den type aktion, som du ønsker at dine besøgende skal foretage sig. 

Nedenstående billede viser en rapport over resultater på Google Ads set over 30 dage. Her kan man yderst til venstre se typen af søgeord, som der bliver budt på via Google Ads. Parentesen rundt om søgeordet ude til venstre på rapporten betyder, at søgeordet vises efter eksakt match prencippet. Det betyder, at den søgende skal skrive præcis “Tømrer København” før, at annoncen vises.

Søgeord og betydning

Hvis der stod “+”, så ville det være broad-match søgeord, som betyder at det pågældende søgeord blot skal indgå i søgningen før, at annoncen vises. Det kan blive rigtig dyrt, at lave broad-match på sine søgeord, når man ikke har erfaring med Google Ads. Det kræver at man sætter sig ind i negative søgeord, så man for eksempel ikke viser sin annonce. Hvis der søges efter “job”, “gør det selv”, “gratis” og andre ord, som man ikke vil betale for klik igennem. 

Google Ads rapport over resultater

På ovenstående rapport kan der ses en maks. CPC og det er den maksimale pris vores kunde i dette tilfælde vil betale for ét klik via søgeordet. Ydermere kan der ses eksponeringer, som er antallet af visninger af annoncen. CTR (Click Through Rate). Hvilket betyder hvor mange personer der har klikket på annoncen ud fra antallet af personer, som annoncen vises til. CTR giver et godt indblik i om annoncen er relevant. Det er Google Analytics der benyttes til indsamling af denne data.

Så kan prisen selvfølgelig aflæses.  Sidst men ikke mindst, så kan vi se antallet af konverteringer, konverteringsraten og hvad vores kunde har betalt pr. henvendelse. Prisen udregnes ud fra konverteringsmål, som telefonopkald, indsendelse af kontaktformular/prisberegner eller nyhedsbrev.

Konverteringsraten viser hvor mange procent af de besøgende der foretager sig de interaktioner, som vi ønskert. I dette tilfælde henvendelser via kontaktformular og prisberegner. Prisen pr. henvendelse via søgeordet “Tømrer København” er 190,68 kr. 16 ud af 100 personer henvender sig, når de skriver netop dette søgeord. Se anmeldelser på Trustpilot fra virksomheder vi har hjulpet med flotte resultater. Se også mere under cases, hvor vi går i dybden med resultater skabt vores kunder.

Vores Google Ads løsning indebærer blandt andet

  • Opsætning af konverteringssporing
  • Opsætning og opbygning af Google Ads konto
  • Splittest af forskellige annoncer
  • Løbende optimering af bud
  • Regelmæssig afrapportering
  • Personlig Google Ads rådgiver

Personlig marketing rådgiver tilknyttet din virksomhed.

Hos Elite Group får du en marketing rådgiver tilknyttet, som altid er opdateret omkring din virksomheds strategi og vil være ved din side til, at besvare alle dine spørgsmål og give dig et overskueligt indblik i dine resultater. Det mener vi er den bedste måde, at levere en holdbar løsning til dig og din virksomhed.

Din personlige marketing rådgiver er kompetent indenfor faget og vil kunne hjælpe dig i alle situationer hvad angår online markedsføring og web.  Forvent et effektivt ryk i din digitale vækst for din virksomhed og se en mærkbar forskel i dine resultater.