Søgeordsanalyse

Søgeordsanalyse til at finde de helt rigtige søgeord til din virksomhed på Google

Hvad er en Søgeordsanalyse?

En søgeordsanalyse er en af de vigtigste og mest værdifulde metoder, du kan anvende i forbindelse med annoncering på GoogleSøgeordsanalyse er en grundlæggende ting, som skal gennemgåes inden der kastes budget i Google. Det er vores anbefaling. At prioritere de korrekte søgeord kan hjælpe til at din hjemmeside vælter i besøgende. Omvendt kan en prioritering af det forkerte søgeord skabe stagnerende tilstand.

Ved at analysere hyppigheden af diverse søgeord på dit marked kan du ikke blot lære, hvilke termer du skal benytte, men også blive klogere på dine kunder som helhed. Det handler ikke altid kun om at få besøgende på dit website, men i højere grad om at tiltrække de rigtige typer af kunder.

Brugbarheden af dette kan ikke overvurderes. Med søgeordsanalyse kan du forudsige eventuelle skift i efterspørgslen, respondere på skiftende markedsbetingelser og producere de produkter, services og indhold, som internetbrugere aktivt søger på. I markedsføringens historie har der aldrig før været så nem adgang til at forstå kundernes motivation i alle eksisterende nicher.

Processen ved en søgeordsanalyse

Beslutter du dig for at engagere dig i søgeordsanalysen, vil vi starte med at indsamle de fagudtryk og termer, som du selv tænker er relevante. Du skal beskrive de begreber, som du selv anvender dagligt, dem dine kunder bruger og hvis du har kendskab til andre.

De oplysninger, du giver os, vil vi benytte som omdrejningspunktet for vores søgeordsanalyse. Herfra tager vi arbejdshandskerne på og undersøger de enkelte ords styrker og potentiale. Vi vil også undersøge hvilke alternative ord, der kan give en øget eksponering indenfor dit fagområde. Vi kan også se, hvilke søgeord dine konkurrenter benytter, og hvor gode resultater de får på det.

Vi kan altså indskærpe og målrette de enkelte søgeord, så du bruger det ord, som vil give dig de bedste resultater. Vi kan altså garantere gode placeringer på de søgeord, der er mest relevante for dig. Til sidst vil vi stå med en udførlig og detaljeret liste med konkrete tal, der gør, at vi i samarbejder kan finde det bedste søgeord til din virksomhed og den situation, I står i. Læs mere om vores kunders oplevelser med os lige her.

Formålet med søgeordsanalysen

Som vi har beskrevet ovenstående, drejer en søgeordsanalyse sig ikke bare om hvilke søgeord, der har flest hits. Kunsten er at udpege de søgeord, der vil tiltrække de besøgende, som er interesserede i og villige til at investere i jeres produkt eller ydelse.

Søgeord er dog ikke kun ord, det er også sætninger. Googles historik viser, at folk i øget grad er begyndt at søge i sætninger eller spørgsmål. Dette præciserer kundernes ønsker og intentioner, hvilket vi kan udnytte til din fordel. På baggrund af kundernes sætninger, kan vi forudse, hvor relevante jeres varer er for de pågældende potentielle kunder. Disse sætninger har en lavere søgningsfrekvens, end enkelte søgeord typisk vil have. Dette betyder, at konkurrencen er lavere, og derfor vil en højere placering være nemmere at indtage.

Er det ydermere muligt for dig at have et konkret svar eller løsning på de før omtalte sætninger, kan det have en magnetisk effekt hos de kunder, der kan være interesserede i dit produkt. Netop af denne årsag vil vores endelige liste inkludere relevante sætninger, der potentiel set kan tiltrække kunder.

Prioritering af søgeord

Afhængig af hvad din forretningsplan, din målgruppe og din virksomheds bevæggrunde er, vil vi i fællesskab udpege de ord, der er vigtigst at prioritere. På baggrund af dine tidligere udleverede informationer, vil vi give vores professionelle og ærlige vurdering af hvilke søgeord, du bør prioritere. Vi tager altid i betragtning, hvilke kunder du vil tiltrække, og hvem du vil få trafik fra ud fra diverse søgeord.

De udvalgte søgeord vil påvirke opbygningen af tekstindholdet på hjemmesiden. Jo højere op på siden de enkelte søgeord er placeret, jo højere vil Google prioritere dem. Google er en ekstrem intelligent algoritme, der kan aflæse strukturen på hjemmesider med en uhyrlig præcision. Derfor har det enorm betydning, hvordan de forskellige ord prioriteres. De vigtige ord skal stå øverst, og mindre vigtige ord og fraser kan placeres længere nede på siden. Læs mere om vores kunders oplevelser med os lige her.

Skal vi hjælpe med den rigtige løsning?

Det kan være svært, at overskue de mange valgmuligheder og derfor er vi selvfølgelig klar til, at sammensætte den helt rigtige løsning til din virksomhed.

Personlig marketing rådgiver tilknyttet din virksomhed.

Hos Elite Group får du en marketing rådgiver tilknyttet, som altid er opdateret omkring din virksomheds strategi og vil være ved din side til, at besvare alle dine spørgsmål og give dig et overskueligt indblik i dine resultater. Det mener vi er den bedste måde, at levere en holdbar løsning til dig og din virksomhed.

Din personlige marketing rådgiver er kompetent indenfor faget og vil kunne hjælpe dig i alle situationer hvad angår online markedsføring og web.  Forvent et effektivt ryk i din digitale vækst for din virksomhed og se en mærkbar forskel i dine resultater.