Facebook Annoncering

Facebook Annoncering til mere end 3,1 millioner danskere

Facebook Annoncering på verdens største sociale medie

Facebook Annoncering må ikke overses og din virksomhed glip af meget trafik, hvis I ikke allerede gør brug af Facebook annoncering. I følge Facebook er der 3.431.980 danskere på Facebook

Det visuelle er i stor grad med til, at afgøre om din annoncering får succes eller ej. Der er en del tekniske kompetencer, som man skal besidde for, at lave Facebook annoncering, som resulterer i omsætning til din virksomhed.

Der er mange former for annonceringsmuligheder på Facebook. Her er nogle af de værdier, som Facebook annoncering kan skabe for din virksomhed. Danske virksomheders salg er steget med 23% i 2016. Læs mere på Virksomhedernes e-salg stiger støt.

Facebook Annoncering – Annonceformater

Når du skal sende dit budskab ud via Facebook annoncering, så har du forskellige annoncerings og opsætningsmuligheder. Måske vil du udnytte nuværende trafik eller skabe ny trafik, som er indenfor dit kundesegment. Det tager vi et nærmere på kig på herunder. Du kan også læse mere om vores kunder under referencer eller se anmeldelser på Trustpilot.

Karruselformat

Vælger du at sende en annonce ud med karruselformat, betyder det, at du kan vise adskillige billeder under en annonce. Du kan faktisk vise helt op til 10 videoer eller billeder – eller begge ting. De potentielle kunder, der bemærker din annonce, kan swipe på sin smartphone eller tablet og på den måde se alle vedhæftede billeder.

I denne annonceformat opleves der generelt et stort engagement. Kunderne bruger længere tid på at studere annoncen, end andre annoncer. Dette skyldes, at der er vedhæftet flere billeder, videoer eller links, som de bruger tid på at gennemse.

Ydermere kan du tilføje overskrift og mere detaljeret beskrivelse til hvert billede- eller video.

 

Eksempler på Facebook Karoussel annoncer

    Facebook Annoncering med lead-ads

    For bare nogle få år siden, blev de fleste leads genereret gennem landing siden. Men i 2015 lancerede Facebook et annonceformat, der blev kaldt for Facebook lead ads. Dette ændrede Facebook annoncering radikalt på det online reklamemarked.

    Lead-ads annoncer er en nem og hurtig måde at konvertere potentielle kunder, som allerede er interesseret i dit produkt. I stedet for at dirigere dine kunder direkte til din landing side, bliver kunden præsenteret for en kontaktformular. De kan udfylde denne formular uden at forlade Facebook. Ydermere har Facebook lagret information om hver profil, som bliver udfyldt automatisk i formularen.

    Dette gør det endnu nemmere for kunden at skrive sig direkte op til nyhedsbreve eller købe et produkt mm. Lead ads er stadigvæk en forholdsvis ny funktion og er derfor i et tidligt stadie. Der ligger dog et enormt potentiale i denne strategi for mange virksomheder. Instagram Ads er også en fantastisk måde, at nå ud til sine kunder på. Det fungerer rigtig godt sammen med Facebook annoncering.

     

    Eksempler på Facebook lead ads

    Video annoncer med Facebook Annoncering

    Facebook har de seneste år formeret sig til, at være et mekka for videoreklamer. Der bliver dagligt set ca. 8 milliarder videoer på Facebook. I dag kan du også få produceret en professionel og flot visuel video til betragtelige attraktive priser.

    Videoannoncer er en genial måde at introducere din virksomhed eller specifikke produkttyper. I denne forbindelse kan du få grundige analyser af dine videoers popularitet. Facebook Annoncering har bevidst prioriteret at satse på visning af videoer, så der hersker ingen tvivl om, at dette er fremtiden set med et reklameperspektiv.

    Eksempler på video annoncer

    Facebook Kanvas 

    Med Facebook Kanvas har du muligheden for at minimere vejen mellem dit budskab og kunden. Dette annonceformat er mobiloptimeret, hvilket hænger godt sammen med, at størstedelen af brugere på Facebook anvender deres smartphone.

    Kanvas indlæses med det samme og er skræddersyet til at få brugernes opmærksomhed. Med disse annoncer er det muligt, at producere medrivende og detaljeret indhold. Det er en god mulighed for at indfange nye kunder gennem en mere detaljeret fremvisning af dit brand eller produkt.

    Facebook Annoncering – Collections

    Det nyeste annonceformat i rækken er Collections. Med denne annonce kan du fremvise dine produkter direkte til brugeren. Igen er formatet designet til at fange øjet hos mobilbrugeren. Læs mere under Facebook Remarketing, som er målrettede annoncer til tidligere besøgende på Facebook.

    Brugeren vil på sin feed få vist et stort billede eller video af et udvalgt produkt. Herunder følger nogle få og yderligere produktbilleder. Klikker kunden på et af billederne, vil der automatisk poppe et større produktkatalog op. Herfra kan kunden nemt shoppe eller udvælge, hvad der skal købes.

    Collections er en nem og effektiv måde at have fokus på salg og eksponering på samme tid. Tag også et kig på Instagram Ads, som er en fantastisk annonceringsmulighed til visuelt flotte produkter.

    Personlig Facebook rådgiver

    Som kunde får du tilknyttet din helt egen Facebook ekspert, som vil holde dig opdateret med alt relevant information og resultater fra annonceringen. Denne ekspert vil altid sætte sig ind i jeres forretning og skabe en forståelse for hvilke kunder, som I skal annoncere til.

    Arbejdet indebærer blandt andet:

    • Opsætning af konverteringssporing
    • Opsætning og opbygning af Facebook konto
    • Splittest af forskellige annoncer
    • Løbende optimering af bud
    • Regelmæssig rapportering

    Skal vi hjælpe med den rigtige løsning?

    Det kan være svært, at overskue de mange valgmuligheder og derfor er vi selvfølgelig klar til, at sammensætte den helt rigtige løsning til din virksomhed.

    Personlig marketing rådgiver tilknyttet din virksomhed.

    Hos Elite Group får du en marketing rådgiver tilknyttet, som altid er opdateret omkring din virksomheds strategi og vil være ved din side til, at besvare alle dine spørgsmål og give dig et overskueligt indblik i dine resultater. Det mener vi er den bedste måde, at levere en holdbar løsning til dig og din virksomhed.

    Din personlige marketing rådgiver er kompetent indenfor faget og vil kunne hjælpe dig i alle situationer hvad angår online markedsføring og web.  Forvent et effektivt ryk i din digitale vækst for din virksomhed og se en mærkbar forskel i dine resultater.